Dokumentacja medyczna jest udostępniana:
- Pacjentowi, którego ona dotyczy, na podstawie dokumentu tożsamości (dowód osobisty, paszport).
- Osobie upoważnionej przez pacjenta, na podstawie pisemnego upoważnienia.
- Przedstawicielom ustawowym pacjenta :
– rodzicom – na podstawie dokumentu tożsamości,
– opiekunom prawnym – na podstawie odpowiednich dokumentów oraz dowodu tożsamości. - Innym, uprawionym organom publicznym i instytucjom.
Jak uzyskać dokumentację medyczną?
- Pobierz i Wypełnij wniosek. (wniosek możesz pobrać z naszej strony internetowej lub otrzymać w siedzibie Pogotowia Ratunkowego ul. Niepodległości 12 piętro I – Administracja.) – Wzór wniosku do pobrania
- Jeżeli chcesz uzyskać dokumentację członka rodziny potrzebne będzie upoważnienie. (upoważnienie możesz pobrać z naszej strony internetowej lub otrzymać w siedzibie Pogotowia Ratunkowego ul. Niepodległości 12 piętro I – Administracja.) – Wzór upoważnienia do pobrania
- Z wypełnionymi dokumentami zgłoś się do siedziby Pogotowia Ratunkowego w Skawinie ul. Niepodległości 12 piętro I – Administracja. (Możesz także wypełnić wszystkie potrzebne dokumenty na miejscu)
- Dokumentację medyczną wydajemy tak szybko jak tylko jest to możliwe.
- Za wykonanie odpisu, wyciągu lub kopii dokumentacji nie pobieramy opłat.
- Jeśli masz jakieś pytania lub wątpliwości prosimy zadzwoń do nas tel: 12 276 09 31 godz.8-15
Klauzula informacyjna dotycząca Kart Medycznych Czynności Ratunkowych sporządzanych w postaci papierowej w przypadku awarii Systemu SWD PRM:
- Informujemy, że w przypadku awarii Systemu Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego (dalej „SWD PRM”) w rozumieniu art. 3 pkt 15 ustawy z dnia 8 września 2006r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym, karty medycznych czynności ratunkowych sporządzane przez zespoły ratownictwa
medycznego w postaci papierowej podlegają digitalizacji zgodnie z art.13b ust.1-3 ustawy z dnia 28 kwietnia 2011 o systemie informacji o ochronie zdrowia. - Digitalizacja polega na odwzorowaniu treści wpisów dokonanych w postaci papierowej dokumentu i nadaniu mu postaci elektronicznej w SWD PRM. Dokument w postaci elektronicznej powstały w wyniku tak dokonanej
digitalizacji jest równoważny oryginałowi tego dokumentu. - Digitalizacja postaci papierowej karty medycznych czynności ratunkowych następuje niezwłocznie po uzyskaniu funkcjonalności systemu SWD PRM umożliwiających jej dokonanie, a najdalej do ostatniego dnia miesiąca następującego po dacie sporządzenia tego dokumentu w postaci papierowej.
- Pacjentowi, jego przedstawicielowi ustawowemu lub osobie przez niego upoważnionej, a po śmierci pacjenta – także osobie bliskiej na zasadach określonych w ustawie z dnia 6 listopada 2008r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, przysługuje prawo odbioru postaci papierowej dokumentu przez okres minimum 1 roku od chwili przekazania wraz z kartą medycznych czynności ratunkowych informacji o digitalizacji, a najdalej do ostatniego dnia kolejnego miesiąca następującego po upływie 1 roku od chwili sporządzenia postaci papierowej tego dokumentu.
- W związku z powyższym, po dokonaniu digitalizacji postaci papierowej karty medycznych czynności ratunkowych, w razie braku jej odbioru przez osoby wskazane w pkt.4 powyżej Pogotowie Ratunkowe w Skawinie dokonuje jej zniszczenia w sposób uniemożliwiający identyfikację zawartych w niej danych. Wówczas odtworzenie wpisów w treści sporządzonej karty medycznych czynności ratunkowych nadal będzie możliwe m.in. poprzez generowanie wydruku dokumentu z postaci elektronicznej tego dokumentu umieszczonej w systemie SWD PRM.
- Szczegółowe informacje dotyczące zasad wydawania dokumentacji medycznej w Pogotowiu Ratunkowym w Skawinie dostępne są na stronie internetowej pod adresem pogotowieskawina.pl
Podstawa prawna:
- rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 6 kwietnia 2020 r. w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów
dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania (tj. Dz.U. 2022.1304 z późn. zm.), - Ustawa z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia (tj. Dz.U.2023.2464 z późn. zm.)
Kiedy wezwać Pogotowie lub udać się do Szpitalnego Oddziału Ratunkowego?
Wezwanie Pogotowia Ratunkowego lub wizyta w SOR
powinny mieć miejsce wyłącznie w sytuacjach bezpośredniego zagrożenia życia
lub stanach nagłych mogących prowadzić do istotnego uszczerbku zdrowia.
Sugerować je może obecność jednego z poniższych objawów:
Utrata przytomności
Zaburzenia świadomości
Drgawki
Nagły, ostry ból w klatce piersiowej
Zaburzenia rytmu serca
Nasilona duszność
Nagły ostry ból brzucha
Uporczywe wymioty, zwłaszcza z domieszką krwi
Masywny krwotok z dolnego odcinka przewodu pokarmowego
Masywny krwotok z dróg rodnych
Gwałtownie postępujący poród
Ostre i nasilone reakcje uczuleniowe (wysypka, duszność) będące efektem zażycia leku, ukąszenia, czy użądlenia przez jadowite zwierzęta
Zatrucia lekami, środkami chemicznymi czy gazami
Rozległe oparzenia
Udar cieplny
Wyziębienie organizmu
Porażenie prądem
Podtopienie lub utoniecie
Agresja spowodowana chorobą psychiczną
Dokonana próba samobójcza
Upadek z dużej wysokościRozległa rana, będąca efektem urazu Urazy kończyny dolnej, uniemożliwiające samodzielne poruszanie się
W ramach działań Pogotowia i SOR nie można uzyskać:
Wizyty kontrolnej w związku z wcześniej rozpoczętym leczeniem
Recepty na stosowane stale leki w związku ze schorzeniem przewlekłymi
Rutynowego zaświadczenia o stanie zdrowia
Skierownia do specjalisty
Badań dodatkowych i konsultacji specjalistycznych, zaleconych przez lekarza leczącego